Diesel, benzyna, gaz, a może hybryda? Co wybrać?

Do tej pory przed zakupem auta każdy zadawał sobie pytanie: diesel czy benzyna? Współcześnie mamy jednak więcej opcji, jeśli chodzi o napęd w samochodzie – auta na gaz, hybrydy, auta z napędem elektrycznym… Wśród tak dużego wyboru czasami naprawdę trudno znaleźć jakiś złoty środek. Jak wybrać napęd dostosowany do naszych potrzeb i naszego auta?

Hybryda

Wydaje się, że idealnym wyborem będzie właśnie hybryda. Coraz częściej wybór pada na nią. Nic dziwnego – w końcu ma dobre osiągi. Mało pali, jest cicha, zrywna i ma wysoki moment obrotowy. Silnik pracuje elastycznie, a dzięki połączeniu napędu benzynowego i prądu auto ma dużo większy zasięg. Jak wiadomo, sam prąd nie wystarczy, ponieważ auta zasilane elektrycznie, nawet z pełnym akumulatorem nadają się jedynie do jeżdżenia po mieście. Połączenie prądu i benzyny to także dużo niższe rachunki za paliwo niż np. w samochodach z napędem na gaz.

Czy hybryda jest więc ideałem? No niekoniecznie. Zwłaszcza, jeśli chodzi o ceny taki aut, ponieważ samochody te są bardzo drogie i trudno je naprawić poza ASO.

Diesel

Takie napędy polecane są zwykle na dłuższe dystanse, zwłaszcza w autach, gdzie przebiegi wynoszą ponad 20 tys. kilometrów rocznie, czyli w samochodach terenowych i dostawczych. Obecnie jednak coraz częściej widzimy diesle w luksusowych i sportowych modelach. Auto to wyróżnia duży zasięg i elastyczność. Musimy jednak liczyć się z tym, że ropa jest droższa niż benzyna. Poza tym nowoczesne silniki diesla mają problemy z naprawą i są dość awaryjne. Warto więc robić przeglądy nawet częściej niż przepisowo. Jeśli szukasz auta z dieslem na dłuższe przejażdżki, zajrzyj na stronę: http://www.bmw-service-fialkowski.pl/.

Benzyna

Benzyna jest chyba najbardziej ekonomiczna, oczywiście pod warunkiem, że wybieramy auto typowo do jeżdżenia po mieście. Co prawda paliwo nie jest zbyt tanie, ale mamy pewność, że nie będziemy mieć problemów z naprawą, a koszt części również jest dość niski.

Gaz?

To z pewnością duża oszczędność. Musimy jednak zainwestować najpierw w instalacje gazowe (te nowoczesne z wtryskiem gazu są dość drogie). Gaz nie nadaje się też do każdego auta. Jeśli jeździmy mało, też nie zauważymy znaczących oszczędności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.