Kontynuując sukcesy MINI, także MINI Coupé oraz MINI Paceman potwierdzają swoją popularność zdobywając trzy topowe miejsca w ankiecie przeprowadzonej wśród czytelników magazynu „auto, motor und sport”.
Monachium. Kategoria to „Samochody mini”, a zwycięzcą jest po raz kolejny… MINI. W tegorocznej edycji sondażu „Najlepsze samochody” przeprowadzonego wśród czytelników niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „auto, motor und sport” najlepsze w swojej klasie okazały się modele brytyjskiej marki. MINI pokonało konkurentów w klasie importowanych samochodów segmentu mini, a po raz pierwszy w historii tego konkursu podium uzupełniły także inne modele tej marki. Na najniższym miejscu na podium uplasowało się MINI Coupé, potwierdzając tym samym swoją popularność. Ponadto MINI Paceman – po raz pierwszy nominowane w kategorii „niewielkich samochodów” –uplasował się na drugim miejscu w rankingu aut importowanych i trzecie miejsce w klasie.
Trzy miejsca na podium zajęte przez MINI dobitnie demonstrują sukces, jaki odniosły modele tej marki. Stopniowe wprowadzanie do gamy nowych propozycji na przestrzeni kilku ostatnich lat pozwoliło dotrzeć do nowych grup klientów, natomiast model MINI w najbardziej klasycznej postaci może poszczycić się największą liczbą lojalnych fanów ze wszystkich oferowanych modeli. Od czasu wprowadzenia go na rynek w 2001 roku, model ten co rok zdobywał przynajmniej jedną nagrodę w badaniu opinii czytelników magazynu „auto, motor und sport”. Z kolei dla MINI Coupé, które zadebiutowało w zeszłym roku, była to pierwsza edycja konkursu, a MINI Paceman pojawi się w niemieckich salonach sprzedaży dopiero za kilka tygodni.
Badanie opinii czytelników magazynu „auto, motor und sport” już od wielu lat jest bardzo ważnym wskaźnikiem popularności marek samochodów w Niemczech. W trzydziestej siódmej edycji sondażu wzięło udział około 113 000 czytelników, którzy ukoronowali „Najlepsze samochody roku 2013”. Uczestnicy głosowania wybierali spośród 373 modeli rywalizujących w 10 kategoriach.
Doskonałe rezultaty osiągnięte przez MINI w głosowaniu na „Najlepsze samochody roku 2013” w połączeniu z rekordowymi wynikami sprzedaży świadczą o niesłabnącej popularności, jaką cieszą się samochody tej marki. W 2012 roku MINI po raz pierwszy sprzedało na całym świecie ponad 300 000 pojazdów, co stanowi wzrost o 5,8% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Rok 2013 zapowiada się równie pomyślnie przede wszystkim ze względu na debiut rynkowy modelu MINI Paceman.